Laatste week op het werk en aftellen voor de vakantie

22 juli 2018 - Den Haag, Thuis, Nederland

Gisteren druk doende geweest met de koffers, maar alles lijkt erin te zitten. Kjeld en Liv zijn ook zo goed als klaar en het is een kwestie van wasmanden en het huis nu dagelijks bijhouden om 'opgeruimd' op vakantie te gaan.

​Vandaag samen met Peter mijn Toyota helemaal uitgezogen en schoongemaakt. Over drie dagen ben ik ook mijn fijne auto kwijt. Geen reden om bij mijn huidig werkgever te blijven, maar ik heb zelden zo'n heerlijke auto gehad. Ik merk dat iedereen het ook wel een vreemd idee vindt dat ie straks niet meer voor de deur staat. Soort van trouwe hond was het geworden, want ik had er totaal geen zorgen aan. In tegensteling tot de maandagochtendauto's van Renault in het verleden.

Tunesie 2009.1​Het weer hier in Nederland is prachtig de afgelopen weken. Hoge temperaturen dus slechts nog maar zo'n 15 graden te overbruggen met de woestijn in Marokko. Dat wordt een makkie straks :-) Bij het opruimen van mijn laptop kwam ik ook weer foto's tegen van Tunesië in 2009. Kjeld en Liv als kleine mensjes uitgeput samen in één bed en samen op de foto met Ard tijdens een kamelentocht. Wat gaat de tijd snel. Straks liggen we als drie mensen van volwassen grootte in een kamer in Afrika en krijgen we alle drie ons eigen kameel. Hilarisch om het dagplan te zien. Tussen alle dagen waarin we met minibusjes erop uit trekken, staat opeens ook kameel als vervoermiddel. Heb dus meerdere malen de afgelopen weken het verhaal moeten horen of navertellen dat destijds in Tunesië de kameel voor mij stopte, maar die van mij door liep. Mijn voet, die in de stijgbeugel (lees: touw met lus) vastzat, verdween vervolgens behoorlijk diep in de anus van de voorganger. De witte gymp heb ik daarna nooit meer echt schoon gekregen.

Tunesie 2009.2We tellen af en gaan er weer een onvergetelijke reis van maken. Het eerstvolgende bericht zal vanuit Casablanca of Rabat zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    23 juli 2018
    Ik wil jullie een hele fijne vakantie wensen.
    Geniet er van en kom weer behouden thuis.
    Dikke knuffel.Tante Anja
  2. Lia:
    26 juli 2018
    Geniet van de vakantie . Jullie hebben afgelopen jaar hard gewerkt. Dikke knuffel en heb veel plezier.