Een prachtige herinnering

17 augustus 2017 - Den Haag, Thuis, Nederland

vertrekAls ik nu naar buiten kijk dan regent het Hollandse druppels. Ik adem schone zachte lucht en de woonkamer is een bende van open geslagen koffers, backpacks en uitgepakte herinneringen. De eerste nacht in mijn eigen bed was heerlijk en ik heb als een roos geslapen. Begreep wel dat ik onrustig was en vannacht was ik ook eerlijk gezegd mijn oriëntatie in mijn eigen huis kwijt. Waar was ik??? Maar we hebben ook ontzettend veel gezien en ervaren dus zo gek is het niet. Tussendoor zegt Kjeld dat hij nu niet weet wat hij moet doen. Ik kan het mij voorstellen. De dagen waren ook zo gevuld.

vliegveldDe terugreis was lang en enerverend. Op Koh Samui werd ik vlak voor vertrek eruit gepikt omdat mijn melding van heparine-injecties niet was doorgekomen vanuit de incheckbalie, dus de beveiliging zag opeens naalden in mijn handbagage. Medische verklaringen overleggen én afleggen, alle spuiten terug in de koffers want deze mocht niet in de handbagage en heen en weer gerace met een golfkarretje om snel van naar A naar B te komen. 1,5 uur alsnog vertraging dus we konden nog even bijkomen op dit bijzondere vliegveld, want het was wel een sprookje daar in alle openheid, met een gratis hapjesbar erbij en vliegtuigen die stijgen en landen op steenworp afstand. Een gemiddelde spotter zou jaloers zijn. Het was ook mooi om 's avonds op Bangkok te vliegen en alle lichtjes nog eens zo te zien.

wachthal  koh samui  Bangkok airlines  Bangkok by night

Op Bangkok moesten we wachten op de rest van de groep, zij kwamen een vliegtuig later en al met al werd de overstap van 5 uur zelfs nog een race tegen de klok vanwege de Efteling achtige rijen voor security en douane. De imposante beelden op het vliegveld maakten dat beeld van de Efteling wel  direct compleet. Ach tijd om tussendoor nog een zogenaamd Kjeldje te doen. De vaste pose met vinger van Kjeld was ondertussen een werkwoord geworden in de groep en overal op snapchat worden nu Kjeldjes naar elkaar doorgestuurd. Zelfs ouders doen mee.

Cultuur op vliegveld Bangkok  Kjeldje

Slapen ging slecht in het vliegtuig en in Abu Dhabi kreeg ik de schrik van mijn leven bij het bestellen van 8 koffie en chocolademelk. €45 was in Thailand voldoende voor een diner voor 2 gezinnen geweest en dan was je nog duur uit. Na ja...dan vallen de prijzen in Nederland nu weer mee. Zo heeft alles weer zijn voordelen. Het uitzicht op deze woestijnstad was overigens wel mooi.

Abu Dhabi

Op tijd aangekomen op Schiphol en het was heel fijn om daar Peter en mijn paps en mams weer te zien. Uiteraard het onvermijdelijke afscheid ook van de leuke groep waar we intensief mee zijn opgetrokken.

Het was een onvergetelijke reis. Een herinnering voor het leven. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit samen met mijn kinderen heb kunnen doen. Als ik nog meer van ze zou kunnen houden dan ik al deed dan ben ik dat gaan doen. Het zijn pracht mensen aan het worden en ben trots op ze. Ieder met hun eigen interesses en kijk op cultuur, natuur en mensen. Ik hoop dat deze vakantie hen ook wat meegegeven heeft voor de keuzes die ze de komende jaren zullen maken en dat ze kunnen terugkijken op drie prachtige weken in Thailand!

eindfoto

1. Joke Breedijk:
    17 augustus 2017
    Welkom terug in ons kikkerlandje met prachtige herinneringen aan deze reis. Wat heb ik met je meegenomen, dank je wel. Lekker bijkomen....., lieve groetjes
  2. Lia:
    17 augustus 2017
    Het is geweldig lieverd, dat je dit de kinderen heb kunnen geven, deze herinnering is zo blijvend voor ze. Dikke kus en ik ben zo trots op je.
  3. Stella:
    17 augustus 2017
    Welkom Thuis!! En bedankt dat ik mee mocht genieten van jullie mooie reis!!