Living in paradise

10 augustus 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Wat een vreselijk leven hebben we toch! Gisteren aangekomen in paradijs...of wel Khao Sok. Aan de rand van het National Park hebben we een junglelodge tegen de rivier aan.Ik moet toegeven de rest van de groep zit wat hoger op de berg en daar is het uitzicht mooier, maar omdat wij geen lodges meer voor ons hebben, maar alleen nog maar rivier en groen voel je je wel enorm verbonden met de natuur.

uitzicht resort  veranda

De treinreis was overigens minder dan de eerste, maar ach het blijft een leuke en aparte ervaring. En de kinderen hebben heel veel lol met elkaar. Hoeveel kids passen er op een bed? Dat zijn er heel veel kan ik je zeggen. De airco stond alleen zo enorm hoog dat een Li(e)v klein meisje al verkleumd 's nachts naast me stond en we elkaar lepeltje-lepeltje warm hebben gehouden.

trein

Bij aankomst bij ons hotel waren de lodges al snel beschikbaar. Een verfrissende duik in het zwembad maakte de weinig slaap die we hadden gehad helemaal goed. De gehele groep is 's middags gaan tuben in de rivier. 6km in een rubber band stroomafwaarts. Wat gaaf en dan is zo'n jungle immens groot. Ard heeft met de go-pro filmpjes gemaakt, dus die gaan we thuis zien. Een fototoestel gaat zo lastig in het water. Soms kwamen we in een verkeerde draaiing van de stroming waardoor je kontje vast komt te zitten in het riet, een bamboestam die ergens in het water ligt of dat je afdrijft naar de kant, van waaruit je vervolgens dan maar moet proberen weer in de stroom terecht te komen. De verkeersregels bestaan hier volgens mij niet, want met harde muziek en al staand in een pick-up gingen we weer dansend terug naar het hotel. De toeristenbussen namen zelfs foto's van ons gekke Hollanders. Gay Pride Thailand leek het wel.

Daarna weer schoon gespoeld in het zwembad en de bier- en frisdranktap leeggehaald. 30 graden, vol zonnetje en een biertje in de hand dobberen. Och wat een straf. De avond valt hier al snel in en om 6 uur was het diner. Om 9 uur hadden we het idee dat het al diep in de nacht was, maar ja, met weinig slaap die dag was dat zo gek nog niet niet. De gids wil ons alles laten proeven en dus stonden er gisteravond 4 kg tropische vruchten weer op tafel. Voor mij niets nieuws erbij, maar snoepen als geen ander en zie in verbeelding pap naast me waar het vruchtensap ook uit zijn mond stroomt. Ik denk veel terug aan de reis door Indonesië.

Vanochtend vroeg op want ook hier hadden we weer een extra excursie geboekt. Gewekt door apen in de bomen voor onze lodge. Weer eens wat anders dan de vogeltjes van de buurman. Een merentocht in een longtailboat door het National Park. Ik wist niet dat deze schoonheid van natuur bestond. We zaten in de film Blue Lagoon, deden mee aan Expeditie Robinson....geef het maar een naam maar wat een schoonheid. Prachtig blauw water, overal om je heen bergen en jungle, grotten (die we uiteraard ook in zijn gegaan met lampen omdat er verder niets is) en de vier grote rotsen in het water waar dit park en meer om bekend staat. Adembenemend. Kinderen reageerden stuk voor stuk dat ze in Google afbeeldingen van Thailand waren beland. En reacties als..."Mam dit zal ik straks missen zijn vandaag gevallen". Het is heerlijk om te zien dat ze zo genieten. De ene kwam wat later op stoom dan de ander, maar ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb om deze reis te gaan maken met ze. Een herinnering voor het leven. Na afloop een lunch aan een privé steiger aan het water en de mogelijkheid om midden in deze natuur te zwemmen, kajakken of te zonnen. Niet tegen dovemansoren gezegd.

aankomst meer  meer  meer

grot  uitzicht vanuit grot  uitzicht vanuit grot

4 rotsen meer

Morgen vertrekken we naar Koh Samui voor de laatste dagen van deze reis. We kleuren al aardig en zijn eigenlijk nog helemaal niet toe aan de terugreis

1. Oma en jan:
    Onwijs mooi !!!
  2. Lia:
    10 augustus 2017
    Wat is het toch een mooie reis en wat genieten de kinderen. Peet ( oermoeder ) dikke pakkerd voor iedereen en geniet nog veel van de komende dagen.
  3. Jurgen:
    10 augustus 2017
    hoop dat jullie alle foto's afdrukken. Geweldig mooi !!! Hoop dat alles met jullei zelf ook goed gaat en dat jullie geen last van de moesson hebben.
  4. Anja:
    Wat geweldig allemaal