China town en tuktuk

8 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag de laatste dag in Bangkok en vanmiddag gaan we weer naar het treinstation voor de nachtelijke treinreis.

Voor het eerst uitgeslapen, rustig ontbeten en vervolgens naar China Town gegaan met een taxibusje. In China Town heb je een grote gouden Buddha die we uiteraard ook bezichtigd hebben. Nu ook maar een foto gemaakt van de vele beelden van de overleden koning Bhumibol die je hier door heel Thailand aantreft.

Bhumibol  Tempel China Town  Gouden Buddha China Town

De temperatuur is vandaag verstikkend warm dus lang bleven we niet. Vervolgens echt China Town ingegaan en langs de vele winkeltjes en kraampjes in zeer smalle China Townsteegjes gelopen. Het werd er helaas niet koeler op, maar het was wel weer een beleving op zich. Allerlei etenswaar wat op straat wordt aangeboden en de ene dode vis na de andere kip of geroosterd varkenshoofd staren je van allerlei kanten aan. Je voelt je bijna begluurd. En wat een prullaria kan er verkocht worden. Alles waarvan je altijd denkt dat het wel uit China komt, zag je daar in grootverpakking. Ard heeft nog een prachtige multifunctionele en stevige rugzak voor school uitgekozen, dus Liv is nog de enige die tegen was moois aan moet lopen als herinnering aan deze vakantie.

TuktukDaarna terug richting hotel, maar Kjeld wilde ooit nog eens in een tuktuk. Waarom dan ook niet dwars door het overvolle Bangkok en in plaats van een uurtje massage een half uurtje CO2 vergiftiging. Met z'n vieren in een tuktuk en iedereen die onze lengte kent weet dat dat een prestatie is in zo'n klein ding. Maar wat een lol, want de gemiddelde tuktukrijder heeft geen angst voor eigen leven en weer een leuke ervaring rijker deze vakantie.

Daarna nog één keer geluncht in Bangkok en nu deze blog nog even bijwerken want over één uur gaan we weg en ben ik weer even een paar dagen niet bereikbaar vermoed ik. Tot snel maar weer!

1. Peter:
  2. Jurgen:
    8 augustus 2017
    Aloa daar in het oosten. Jeetje joh...het is de reis van jullie leven. Prachtige dingen hebben jullie gezien. Echt mooi. Indrukwekkend. Geniet er van !!!
  3. Lia:
    8 augustus 2017
    Het zal wel krap zitten zijn geweest in de tuktuk, maar jullie hebben er wel lol voor terug gekregen. Lieverds weer een goede reis met de nachttrein naar Surat Thani. Dikke knuffels !!!!