Terug naar Bangkok

7 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Vanochtend vroeg de binnenlandse vlucht vanuit Chiang Rai naar Bangkok. Het inchecken ging allemaal erg snel en de vlucht duurde een kleine 1,5 uur.

asia air  binnenlandse vlucht naar Bangkok

Vanuit het vliegveld weer terug naar het hotel waar we onze reis ook begonnen. Omdat het nog vroeg was waren onze kamers nog niet beschikbaar en zijn we op pad gegaan. Doel was koninklijk paleis, maar we hadden helaas geen gepaste kleding. Dus nadat we geweigerd waren even een stiekeme foto achterom gemaakt.

koninklijk paleis

Dat bracht ons op het idee om een boot te huren met schipper en een tocht te varende selfiemaken door een deel van het immense Bangkok. De rivier Chao Phraya was wild en druk, maar vervolgens gingen we een zijkanaal in en toen konden we het echte Bangkok aanschouwen.

Huisjes op palen, van luxe tot hutjes van sloophout. Grote vissen in het water, varanen die langs je zwemmen of uitgebreid liggen te zonnen op steigers. Prachtige tempels die tussen de schijnbare sloppenwijk opeens opduiken.

varanen  tempel varen

Een vrouwtje wat de Floating Market nadoet en langs je boot komt varen. De Floating Market is namelijk alleen op zaterdag en zondag. En jawel, al varend een rijsthoed voor Kjeld gescoord. Hij krijgt al een hele verzameling van hoeden, want bij de Witte Tempel had hij al een heel mooie tropenhelm gevonden. Hoe gaan we het straks allemaal meekrijgen.

hoedjesvrouw  rijsthoed

Uiteindelijk hadden we nog een prachtig uitzicht over de skyline van Bangkok, de Wat Arun en een deel van het Koninklijk paleis.

skyline  koninklijk paleis varen  wat arun varen

Vanuit de boot rustig naar het hotel terug gegaan, want er moet ook gezwommen worden. Vanavond maar weer op pad voor een lekkere hap. Morgen wellicht naar China Town en dan vertrekken we om 18 uur naar het station om de nachttrein te nemen naar het 650 km zuidelijker gelegen Surat Thani, van waaruit we naar het National Park Khao Sok gaan . Ik vermoed dat we dan weer even een paar dagen uit de lucht zijn, want we gaan weer de jungle in en zullen in jungle lodges verblijven.

1. Astrid:
    7 augustus 2017
    Hartstikke leuk om alles te lezen!! Geniet er van
  2. Stella:
    7 augustus 2017
    Dank je wel, dat ik er zo bij kan zijn! Ik vind het erg leuk om het allemaal te lezen.
  3. Lia:
    7 augustus 2017
    Peet de boottocht over de rivier Chao Pharaya leek me wel spannend, vooral wanneer er varanen en vissen langs je boot zwemmen. Kjeld heb je er een nieuwe hobby erbij Hoedenverzamelen?