Over een maand...

24 juni 2018 - Den Haag, Thuis, Nederland

Een jaar geleden startte ik met de voorbereidingen van een droom die uit ging komen. Drie weken reizen door Thailand met Ard, Kjeld en Liv. Het werd een vakantie om nooit meer te vergeten. Zoveel indrukken, zoveel mooie contacten. Maar wat later bleek, waarschijnlijk ook de laatste reis die ik samen met mijn drie kinderen zou maken tijdens hun jeugd. Ard besloot dit jaar zelf op reis te gaan en dat betekende dus een vakantie uitzoeken met Kjeld en Liv. De smaak hebben we natuurlijk wel te pakken na vorig jaar. We hebben weinig behoefte meer aan all inclusive en alleen strand en/of zwembad. Cultuur en avontuur willen we. Azië heeft ons hart geraakt, maar het wordt wel erg lastig de vakantie van vorig jaar te overtreffen. Zodoende dit jaar gekozen voor een ander continent. Verre van curry's, boeddha's en tempels. Dit jaar wordt het Marokko met muntthee, zoetigheden en tajine's. Overzicht rondreisWederom 3 weken rondtrekken waarin de reis als volgt wordt beschreven..."Je wordt verrast door de prachtige paleizen, koranscholen en moskeeën in de levendige souks van de vier koningssteden Rabat, Meknes, Fès en Marrakesh. Geniet tijdens deze Marokko rondreis van de enorme diversiteit aan berglandschappen, woestijnen, palmoases en kusten die het land te bieden heeft. Onderweg ontmoet je de Berbers in de kleine dorpen van het Atlasgebergte en in de groene oases aan de rand van de Sahara." Enige waar ik wel aan voorbij ben gegaan is de enorme hitte en het feit dat het minder wordt gewaardeerd als je weinig bedekt bent. Maar het mag de (voor)pret niet drukken. Het aftellen mag nu gaan beginnen.... En dat aftellen betekent ook direct het aftellen naar mijn laatste werkdag. Want na mijn vakantie begint een nieuw avontuur als rijksambtenaar.

1. Anja:
    29 juni 2018
    Het zal weer een geweldige reis worden.
    Ik ga jullie weer volgen
    Heel veel plezier.en komen jullie weer behouden thuis
  2. Lia:
    23 juli 2018
    Peet geniet van de komende reis samen met de kinderen. Lieverd het is een prachtige vakantiereis. Ik denk er nog dikwijls aan.