Zwerven door Bangkok

28 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen eerst ontbeten. Wat een overvloed. Kinderen wisten amper wat ze moesten kiezen. Fruit, noodles, rijst, omelet, zoetwaar.... Daarna op pad gegaan. De eerste tempel kwamen we al snel tegen dus op zoek naar sarongs. Snel gevonden en hup de tempel in.

Het eerste wat me in het oog viel waren kaarsen, wierook en bloemen. En zoals altijd een kaarsje opsteken voor oma. Nu maar 2 kaarsjes opgestoken voor 2 lieve mensen.  Het is immers ook de verjaardag van oom Hans vandaag. Het zet je weer even aan het denken en dan is een tempel een mooi moment van bezinning.kaarsjes

In de tempel zat een medereisgenoot die in eerste instantie zou gaan fietsen. Haar kinderen en man waren wel gegaan. Dus gevraagd of ze met ons mee wilde wandelen. Was hartstikke gezellig. Van de tempel naar de Golden Mount. Van daaruit een prachtig uitzicht en uiteraard weer vele gouden buddha's. Ard kwam nog een aantal Thaise scouts tegen dus direct op de foto. Uberhaupt is Ard een bezienswaardigheid hier. Ook voor een studentenproject werd hij geinterviewd.mount

Vervolgens even afgekoeld in de McDonalds. Wat een genot. Het is flink warm en ondanks de bewolking voel je de zon branden.

Doelstellling vandaag was ook het koninklijk paleis, maar we werden van hot naar her gestuurd en kregen pas later door dat het een Thaise truc was om ons uiteindelijk aan een ritje met de tuktuk te krijgen. De altijd lachende Thai werd opeens een scheldende Thai toen we aangaven gewoon te wandelen. Fuck you kunnen ze goed uitspreken hier.

Rome heeft veel kerken, maar hier wemelt het van de tempels dus we hebben er genoeg gezien. Uiteindelijk beland in één van de grootste tempelcomplexen van Thailand, de Wat Po. Wat een pracht en praal, maar de tempel met de liggende buddha was waarschijnlijk gesloten want die vonden we niet. Hoe kan je 46 meter liggend goud missen. Wij dus! Overal ook monikken en veel jonge jongens in opleiding voor monnik. Indrukwekkend

.staande buddhaDSC_0055jonge monnikenDSC_0059

Middag afgesloten met een wandeling langs het paleis. Als we over 1,5 week weer een dag in Bangkok zijn staat dat op de planning. Orientatie is wel lastig hier, maar uiteindelijk met vermoeide voeten het hotel weer gevonden en duik in het zwembad genomen. Toen kwam ook de stortbui. Wel bijzonder zo'n regenbui.

Nu even uitpuffen op bed en straks weer even wat lekkers te eten vinden. Morgen naar de floating market en door naar de River Kwai.

1. Anja:
    Hallo,
    Het is haast niet voor te stellen dat jullie zo ver weg zijn.
    Het is weer een gezellig reis verhaaltje en mooie foto's,gr.
  2. Lia:
    28 juli 2017
    Hallo Peet, wat een leuk verslag weer, dat Ard een bezienswaardigheid is, is te begrijpen vergeleken bij die kleine mensen. Fietsen is wel moeilijk in Bangkok, goed dat jullie zijn gaan lopen, wat is het toch druk daar he. Peet ik denk dat jullie aardig wat km. lopen op een dag er is zo veel te zien. Kinderen weer een dikke pakkerd van mij en geniet maar volop en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
  3. Joke:
    Ziet er leuk uit Peet
  4. Oma en jan:
    28 juli 2017
    erg leuk met deze verslagen.. ik geniet helemaal mee