Watervallen en drijvende pret

30 juli 2017 - Erawan National Park, Thailand

's Morgens vroeg weer vertrokken om naar de Erawan watervallen te gaan. BIj het ontbijt nog even een olifant gevoerd die kwam langslopen bij het hotel. Was natuurlijk wel even een ervaring.

Prakob doet veel om het ons naar de zin te maken. Soms iets te veel, zodat ons programma barstensvol zit, maar we willen eigenlijk ook niet anders dan veel, heel veel zien. De Erawan watervallen is een National Park met een waterval wat uit 7 niveaus bestaat en tot 1500 meter hoog gaat. waterval 1Prakob adviseerde tot het 4e niveau te gaan, maar iedereen wilde meer en we zijn dus tot helemaal boven gegaan. Dat was een ontbering want na de 4e waterval waren er ook geen trappen meer en was het door de bush. Met zo'n ruim 30 graden geen pretje, maar we wilden niet anders. Boven even afgekoeld in het water waarbij de vissen het direct hadden gemunt op de dode huidcellen. Of waren het piranha's in opleiding? Gegil alom. waterval 2Van daaruit weer de weg terug ingezet. Niet minder moeilijk want toen kwamen de slippartijen. Maar wel trots op onszelf dat we uiteindelijk het hadden gedaan. Van zwemmen was er uiteindelijk niet veel meer gekomen dus.

Daarna weer terug want iedereen wilde heel graag drijven in de River Kwai. De stroming is daar zo sterk dat je zwemvesten aan krijgt, bij het begin van de bungalows het water inspringt en je wordt meegenomen met de stroming een paar honderd meter. Daar is het weer de kunst om snel te grijpen naar touw of trappetje want anders wordt het wel heel lastig terug zwemmen. Of beter dat wordt dan gewoon onmogelijk.

Dikke pret voor jong en oud(er). De groep wordt steeds hechter en de drankjes worden na het eten al gezellig besteld en de kinderen hangen waar ze hangen kunnen. We genieten volop.

1. Lia:
    1 augustus 2017
    Peet Kjeld was zeker wel enthousiast bij het zien van de olifant, zijn droom is uitgekomen leuk voor hem. Peet de uren die wij in het zwembad hebben uitgezeten komen nu wel van pas. Dikke knuffel.