Nog 17 dagen

9 juli 2017 - Den Haag, Thuis, Nederland

De vakantie is begonnen. Rapporten zijn binnen en we vieren de fantastische resultaten van afgelopen jaar. Ondertussen ben ik druk bezig alle voorgeschreven artikelen in huis te halen. Volgens mij heb ik mijn 20 kg al verzameld aan spullen, zonder dat ik überhaupt kleren heb gepakt.

​Het begint nu toch wel te kriebelen. Ik heb 4 weken vrij gekregen, waardoor ik nu nog maar 2 weken hoef te werken voordat mijn vakantie kan beginnen. De weersberichten uit Thailand zijn nat, maar het is ook regenseizoen. Hoop dat ik niet al te veel mijn ingeslagen poncho's nodig zal hebben en het slechts bij een flinke stortbui in de middag blijft.

​Het idee blijft vreemd dat ik met mijn kinderen zo ver weg ga. Ben zo benieuwd naar hun indrukken daar. Zo ver van huis, zo anders dan wat we gewend zijn. Zal het ze vormen? Ideeen geven voor later? Beseffen dat ze het vreselijk goed hebben in Nederland.

​Ondertussen staat de wereld in brand met rellen hier en aanslagen daar. Waar is de tolerantie gebleven naar elkaar. Ik hoop dat we er weinig van meekrijgen deze vakantie en slechts kunnen genieten van alles, maar vooral van elkaar. Making memories!