Slenteren, souvenirs en relaxen

31 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Na de val van Liv was er enige stijfheid vanochtend. Toch stoer na het ontbijten op pad voor souvenirs voor het thuisfront. Op het plaatselijke sportveld toch nog wat spektakel meegemaakt. Over twee weken vieren ze hier onafhankelijkheidsdag en dan zijn er in heel het land grote wedstrijden van parades die gelopen worden door jongeren. Heel indrukwekkend om de voorbereidingen te zien van vlaggen, commando’s en parades. Zweet loopt hen over het gezicht want het is uren in de brandende zon staan om tot in de finesses alles synchroon te krijgen.

P1020031 P1020036

Voor het inslaan van de souvenirs nog even naar het paleis van de sultan. Wat slechts een bezichtiging van zijn tempelcomplex was, want in zijn keuken kijken mag uiteraard niet. Van daaruit de lokale markt op gegaan. Alhoewel de lokale maar zeer klein was en de toeristische markt vele malen groter. Na drie dagen stadsdrukte verlang je toch wel een beetje weer naar wat rust, dus het is goed dat we morgen verder trekken.

P1020043 P1020045 P1020048

Onderweg naar Ubud heb ik aan de groep voorgesteld om naar de vlindertuin te gaan en iedereen vond het een goed idee en het kan ook mooi in de route mee. Zo leuk om weer de plek te bezichtigen waar reuzevlinders, -wandelende takken en - kevers rondlopen en pap en ik bijzondere plaatjes hebben geschoten.

Weinig interessants beleefd dus vandaag. Wel weer een kleurtje gekregen van een paar uur aan het zwembad met brutale apen. Zelfs één ging er met een rummikubspel vandoor, maar door kordaat optreden van Kjeld en de handdoekenjongen kon het nog gered worden.

1. Anna Stoffers Strijkers:
    31 juli 2019
    Waar was Liv gevallen dan?
  2. Mai-Cha:
    1 augustus 2019
    Wat is een handdoekjongen? 🤔
  3. Petry:
    2 augustus 2019
    Net zoiets als een ballenjongen....alleen geeft deze je een handdoekje aan op het juiste moment :-)