Een spetterende laatste dag

27 augustus 2020 - Capodimonte, Italië

Laatste dagen van een vakantie lijken altijd een soort van waas van  "wat nu", "waar hebben we nog zin in", "wie weet er nog wat", "ik ben nu echt fantasieloos" etc etc. Kortom, we verlangen naar onze bruine boterham met kaas en een goed glas koude melk. De mailtjes komen ondertussen ook binnen van het nieuwe school/collegejaar, roosters, bevestiging van verstuurde boekenpakketten, vormen van werkgroepen etc, dus eigenlijk worden we ook wel in de flow gedwongen om al na te denken over volgende week.

Maar ja, we moesten gisteren nog een paar dagen. Omdat we geprobeerd hadden een bootje te huren en dat niet 1-2-3 lukte werd het dus nog wel even een behoorlijk ding hoe we de dagen zouden gaan invullen. Grote steden zijn er niet echt in de buurt. Nu zou je zeggen, ga lekker aan het zwembad liggen, maar er hangt hier iets in de lucht waardoor het vol met insecten zit en het dus niet echt comfortabel ligt. Gisteren dus naar Viterbo gegaan. In de 13e eeuw was daar ook het pauselijk paleis. De kerk die er bij hoort is uitzonderlijk sober, maar is vol van relief- en 3D-schilderingen waardoor deze juist rijkelijk versiert lijkt. Door het stadje geslenterd en het leek wel of alles failliet was. Gesloten deuren, donkere panden, afgetimmerde deuren. Beetje spooky. Maar altijd weer ergens een lief 500je te vinden. Ik heb een vakantiecollectie aan 500 fotootjes. Overmorgen weer heerlijk in mijn eigen 500tje, alhoewel we ontzettend veel genot hebben gehad van de Opel Mokka hier. Ondertussen hebben we al zo'n 1300 km gereden.

pauselijk paleisgeschilderd500

We waren nooit zo blij ook een gewoon winkelcentrum te zien. Ten eerste was het er koel en er zaten wat winkels in en een grote supermarkt. Eigenlijk was het best klein, maar we vonden het wel even prima. Daarna rondom het meer van Bolsena gereden en toch nog een poging gewaagd om even aan het zwembad te liggen met zwaaiende armen. Tot onze grote blijdschap ontvingen we een berichtje van een andere verhuurder die nog een bootje voor vandaag beschikbaar had. Daar hebben we direct ja op gezegd. S avonds nog even op zoek geweest naar lekkere restaurantjes, maar het restaurant waar we via email gereserveerd hadden vertelde doodleuk dat we niet op de lijst stonden want hun email deed het niet. Grrrr, zet dat dan op je website... of heb je gewoon niet gekeken. We kregen dus de keus heel snel te eten of elders maar te kijken. Het eerste leek ons niks en bij nader inzien werd het tweede ook niet echt veel. Kortom, de laatste dag gaan we dus niet in Bolsena meer eten.

Vanochtend lekker rustig aan gedaan, even wat lekkers ingeslagen voor aan boord en daarna door naar Capodimonte, aan de overkant van het meer. Een lief motorbootje waar we 4 uur heerlijk mee over het meer hebben gevaren, langs de eilandjes hebben gelegen, nog even in het water gedobberd en waarbij vooral Kjeld de wilde kapitein heeft uitgehangen. Iets in hem zei, vol gas en bonken. Het was een aangename invulling van de dag en we zijn volgens mij meer bijgekleurd dan alle dagen hiervoor.

Liv varenvaren petryvaren kjeld

genietenpizzazwemmen

Kjeld

Nu liggen we even bij te komen op bed. Net ingecheckt bij KLM voor onze vlucht morgenmiddag. Vanavond gaan we nog lekker naar Montefiasconi. Daar kunnen we nog leuk door de stad wandelen en zeker nog een restaurantje vinden. Onze galgemaal wordt er in ieder geval één met bruchetta en caprese en voor de rest laten we onze keuze aan de menukaart.

Morgenochtend rustig opstarten en dan richting Rome rijden. Misschien tussendoor nog een kleine tussenstop, want half 6 vliegen we pas en dat is dan wel weer een voordeel van een Europese vlucht, je hoeft geen uren van te voren al op het vliegveld te zijn.

1. Paps:
    27 augustus 2020
    Dat bootje geeft toch wel iets extra aan jullie vakantie, vooral als je het zelf mag bedienen✈️🚗🚤
  2. Anna Stoffers Strijkers:
    28 augustus 2020
    Tja,Italianen is en blijft een raar volk..
    Goede reis terug.
    Mischien toch leuk om een dagje Limburg te doen.