Een gek jaar, maar toch op reis!!

14 augustus 2020 - Den Haag, Nederland, Nederland

Zo ik ben klaar met pakken. Het heeft dit jaar lang geduurd voordat ik het besef kreeg dat we toch op vakantie zouden gaan. Het is mij nog nooit gebeurd dat ik op de avond van te voren nog spullen aan het pakken was, maar het is ook een gek jaar tot op heden geweest.

In januari hadden we onze fly-drive door Italie al geboekt. Kjeld en Liv wilden dit jaar het liefst naar zuid Europa. Er was geen vuiltje aan de lucht nog. Alles afgestemd op de introductieweek van Leiden, waar Kjeld dit jaar mentor voor de eerste jaars studenten zou zijn. Afgestemd ook op de plannen van Liv om dit jaar naar Frankrijk te gaan met Tobias. Geen van beiden heeft plaats gevonden. Online studenten wegwijs maken is toch wat anders dan een week lang feesten en plezier hebben in Leiden. En Liv heeft een paar dagen Groningen en 'samenwonen' gedaan deze vakantie i.p.v. Frankrijk en héééél veel gewerkt.

Maar morgen is het zover. We vliegen op Florence en gaan via Toscane, Le Marche en Noord Lazio een stukje van het mooie Italië ontdekken. In vier centraal gelegen agriturismo's zullen we veel moois gaan zien. Kjeld en ik hebben de kaart al volgeplakt met plekken waar we genoeg kunnen zien en beleven.

route

Ik vind het spannend. Zeker omdat er weer een toename is van Covid-besmettingen. Wat zullen de beperkingen zijn vanuit Corona maatregelen? Wat gebeurt er met de maatregelen gedurende de vakantie? Zowel in Nederland als Italië. Maar één ding is zeker. Ook spannend dat ik voor het eerst een auto huur in een vreemd land en tussen die wilde Italianen ga rijden die de nodige handgebaren maken... of ze nu blij, boos of gewoon emotioneel zijn. We gaan er gewoon van genieten, net zoals de voorgaande jaren. De temperaturen op onze route zijn veelbelovend voor de komende 2 weken.

1168AD4E-4E1B-4FE5-B1E2-764FA22F8A7B_1_201_a

Het is ook laat dat ik aan deze blog begin. Ik merk dat ik nog op stoom moet komen. We gaan het zien.

1. Mai-Cha:
    14 augustus 2020
    Heel veel plezier 😘
  2. Corry:
    14 augustus 2020
    Fijne vakantie Petry😘
  3. Anna Stoffers Strijkers:
    15 augustus 2020
    Heel herkenbaar het mooie Italië wij zijn er zo vaak geweest,
    Als je het ook nog live wilt vertellen wij hebben in limburg een mooi oud huis en tuin lijkt me heel fijn om nog eens een keer met je vader of moeder te praten over de vakanties
    Als je wilt maak een afspraak .
    Lieve groet Anna en Joop.