Indrukken, indrukken, indrukken

29 juli 2017 - Kanchanaburi, Thailand

We worden zo overvallen door alle indrukken dat we de foto's moeten gebruiken om het een beetje in de tijd te plaatsen. We zijn nog geen week weg en het lijkt alsof we al weken aan ervaring achter ons hebben liggen. Omdat we een paar dagen uit de lucht zijn geweest, start ik nu maar gewoon bij zaterdag de 29e. De foto's zal ik later bij de tekst gaan plaatsen, want dan kan ik direct weer door met de volgende dag, terwijl mijn foto's op de achtergrond aan het uploaden zijn.

Zaterdagochtend vertrokken we uit Bangkok. Onze reisleider Prakob had voor ons allen een bloemenkrans gekocht die normaal gesproken aan de buddha's wordt geofferd. De geur van de bloemen is overweldigend en de kinderen beschouwen het direct op z'n plathollands als toiletspray. Zo zijn ze niet gewend aan dat de natuur feitelijk de bron van al die chemische troep is.

Vanuit Bangkok reden we naar de floating market in Damnoen Saduak. Met een kleine longtailboat werden we door de jungle naar de market geraced waar we vervolgens in de varende file terecht kwamen. Uiteindelijk konden we ook uitstappen om het spektakel vanaf de wal te aanschouwen. Van dat moment maakte ik direct gebruik om mango en ramboetan te halen. Oh wat heerlijk!

floating market hema

Vanuit de market door naar de Birma Spoorlijn, waar we uiteraard over de gerestaureerde stalen brug over de River Kwai zijn gelopen. river kwaiDe temperatuur liep alweer flink op. Aan de voet van de brug ook de lunch gebruikt en daarna weer door naar een ander deel van de spoorlijn waar we over de houten spoorlijn konden lopen en ook de beschermende buddha in de grot konden zien. Op het spoorlijntje gestapt en een deel van de route afgelegd per trein.

houten brug

Vervolgens betrok het weer en zijn we naar ons Floatel waar iedereen erg benieuwd naar was. Met stortende regen werden we in longtailboten gezet met al onze bagage en hadden we een tocht van ruim 20 minuten over de River Kwai naar ons drijvend huis. Het wachten en doorstaan van de bui werd beloond. Wat een prachtige lokatie om daar de 2 dagen door te brengen. Geen elektra, alleen verlicht door olielampen, hangmatten midden in de jungle.

floatel

Savonds een heerlijke maaltijd en onder onze klamboe naar bed

1. Lia:
    1 augustus 2017
    De Birma Spoorlijn over de River Kwai was zeker wel indrukwekkend. De kinderen hebben weer een stuk geschiedenis meegekregen. Peet spannend zo drijvend huis, hebben jullie nog goed kunnen slapen onder de klamboe. Geen muggen?