The Golden Triangle

6 augustus 2017 - Chiang Rai, Thailand

Vandaag een excursie naar het grensgebied van Thailand, Laos en Myanmar geboekt. Achteraf gezien een verstandige keuze want vandaag was het een regenachtige dag en dan is rondzwerven bij je hotel ook niks.

Vanochtend eerst gestart met het bezoeken van de blauwe tempel. De blauwe tempel staat meer voor het aardse terwijl de witte tempel voor de hemel staat. Deze tempel was aan de buitenkant meer een kermisattractie, maar aan de binnenzijde betoverend mooi aan kleur met een spierwitte Buddha. Aan de wanden de statie van Buddha. Ook heel bijzonder om te zien.

blauwe tempel  blauwe tempel binnen

Van daaruit naar het zwarte huis museum, het Baan Si Dum, want eigenlijk bijna de duisternis en het donkere lijkt te vertegenwoordigen. Hekserij, skeletten, slangen, krokodillen. Ik werd er niet zo warm van, behalve dat ik daar bloemen vond waarmee ik Liv en mijn haar heb versierd.

mosgroen

Toen naar de Longnecks. Hier wonen veel gevluchte stammen uit de jungle van Myanmar. Het is een toeristische attractie om alles te zien en voelt een beetje als Volendam als je naar hun lokale dansen, muziek en versieren kijkt en luistert. Ard is en blijft ook een attractie, want de oude dametjes wilden maar al te graag op de foto met hem en hij werd flink in zijn billen geknepen.

longnecks  ard met oude dametjes

Een deel van de groep nam vervolgens afscheid, want die zouden terugkeren naar het hotel. De rest ging door naar de Gouden Driehoek. Uiteraard eerst lunch met golden trianglefusion van smaken uit de omliggende landen en daarna naar het uitkijkpunt waar de 3 landen worden gescheiden door de Mekong rivier en de Ruak rivier die hier samenkomen.Vervolgens een bezoek aan het Opiummuseum. Dit gebied stond namelijk bekend om de Opiumsmokkel, dus we werden door de geschiedenis van Opium en produktie van heroïne geleid.

golden triangle

Vervolgens op de boot naar Laos. Daar aangekomen zie je direct de armoede van boottocht Laosdit land ten opzichte van Thailand. Bedelende kinderen en armoedige taferelen. Hier konden we van alles en nog wat kopen en hebben we whiskey geproefd uit vaten waarin ook slangen en schorpioenen lagen, die zogenaamd kracht geven. De regen stortte op dat moment uit de hemel en moesten we echt schuilen.

Op een iets droger moment weer terug naar de boot en de Mekong overgestoken naar Thais gebied. Vervolgens doorgereisd naar het meest noordelijke puntje van Thailand op de grens van Myanmar. Nog een paar mooie haarspelden gekocht en toen weer terug naar het hotel. De souvenirtas groeit gestaag.

Myanmargrens

Morgen vertrekken we vroeg naar het vliegveld want om 9.10 uur vliegen we naar Bangkok terug. Van daaruit start een dag later de reis naar het zuiden. Vanavond nog even lekker eten in Chiang Rai. Er is hier voldoende en de prijzen zijn belachelijk laag. Gisteravond voor 260 bath (zo'n 8 euro) gegeten en gedronken met z'n vieren. Garnalen, loempia's, kip, diverse groenten en vruchtenshakes

1. Oma en jan:
    6 augustus 2017
    Geweldig Petry. 1 groot avontuur!!!
  2. Lia:
    6 augustus 2017
    Wat een leuke foto bij de longnecks. Ik kan wel begrijpen, dat het moeilijk is om van Ard af te blijven. Lieverd een goede vlucht naar Bangkok. Fijn dat jullie ook lekker kunnen eten, vooral voor Kjeld. Geniet maar weer volop van de komende dagen, want het wordt weer een prachtige tocht. Dikke knuffel en tot schrijfs.
  3. Peter:
    6 augustus 2017
    die langnecks lijken net weggelopen uit een muppetmovie. Heb je wel iets in de donationsbox gedaan?
    xx
  4. Anja:
    8 augustus 2017
    Wat maken jullie toch een geweldige reis.Dat is iets wat je hele leven bij blijft.
    Door de gezellige reisverhalen en de mooie foto's genieten wij de thuisblijvers ook mee.
    liefs xx